Somescola presenta nou manifest per consolidar i protegir el model educatiu català

La Plataforma Somescola ha presentat el  decàleg “Per la consolidació, protecció i millora del model educatiu català”. Les entitats aplegades sota el paraigua de Somescola han fet una crida a la comunitat educativa i a la societat en conjunt per seguir posant en valor l’èxit de l’escola catalana davant els atacs rebuts.

La presentació ha tingut lloc a la sala d’actes de la biblioteca Tecla Sala de l’Hospitalet de Llobregat i ha comptat amb una àmplia representació transversal de les entitats cíviques i del món educatiu que integren la plataforma. Els representants de les entitats han destacat els principis de democràcia i cohesió social de l’escola catalana, i la professionalitat i compromís ciutadà dels qui hi treballen. “Volem enviar un missatge de confiança i tranquil·litat a la comunitat educativa: que segueixi fent la bona feina que ja fan i que configura el nostre model d’escola catalana”, ha dit Pilar Gargallo, de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica.

Les entitats han desmentit el seguit d’acusacions que es llancen contra el model lingüístic i d’escola catalana amb dades i evidències de recerques existents; en paraules de Mònica Nadal de la Fundació Bofill: “a Catalunya no existeixen dues comunitats en l’aprenentatge de les dues llengües oficials”. Les entitats han deixat clar que no hi ha cap correlació entre l’escolarització i l’increment de l’independentisme, contràriament al que diuen les acusacions d’adoctrinament. Pel contrari, han denunciat la voluntat que aquestes acusacions contenen de promoure la segregació dels alumnes per raó de llengua i d’incidir ideològicament en una visió unívoca de la identitat i de la història..

“El nostre model d’escola és un model compromès amb la cohesió social”, ha dit Rosa Berrio d’USTEC, “i garanteix a tot infant i jove la igualtat d’oportunitats”.

A la roda de premsa també han intervingut el director de la Institució Cultural del CIC, Carles Duarte; Georgina Lázaro, del Consell Nacional de la Joventut de Catalunya; Abdoulaye Fall, representant de la Coordinadora d’Associacions de senegalesos de Catalunya, qui ha definit el model d’escola catalana com “la clau de la integració dels nouvinguts”; Carme Roca, de FAPAC; i Eduard Vallory, president del Centre UNESCO a Catalunya.