Milers de persones es concentren arreu del país en defensa del model d’escola catalana

Barcelona, 26 de febrer.- Milers de persones s’han concentrat aquest dimecres a les places dels ajuntaments en defensa de l’escola catalana. L’acte central ha tingut lloc a la plaça Sant Jaume de Barcelona i ha comptat amb la presència de representants de les diferents entitats que integren la plataforma Somescola. Allà, un grup de pares, mares i alumnes ha llegit un manifest de suport a la immersió lingüística i de rebuig davant els intents de fer demagògia a costa de la llengua. Des de Somescola, es considera “intolerable l’ús de l’escola com a instrument polític i que es posi en perill un dels grans èxits socials del país”.

“Els plantejaments que propugnen públicament una involució educativa uniformitzadora, l’adoctrinament ideològic, la generació de sospites i denúncies i la segregació lingüística volen posar en risc aquest model educatiu català compromès amb la igualtat d’oportunitat dels infants i amb els valors cívics i democràtics de convivència de la nostra societat”, han denunciat. Per això, demanen al conjunt de la societat que “faci seu aquest patrimoni que és el model educatiu català, i que es comprometi a consolidar-lo, protegir-lo i contribuir-ne a la millora”.

Durant l’acte també s’ha agraït la tasca dels docents i professionals del sistema educatiu “gràcies als quals l’escola ha mantingut tothora la funció de cohesió social i de convivència democràtica en un context de tensions vinculades a la crisi econòmica”. Les concentracions s’han replicat davant els ajuntaments d’arreu del país.

La concentració tanca una jornada reivindicativa que ha arrencat aquest matí amb un acte en el qual s’ha escenificat el consens i compromís del municipalisme amb la immersió lingüística, amb la presència de diferents entitats i alcaldes de diferents partits polítics. L’acte, impulsat per la plataforma Somescola s’ha fet a Santa Coloma de Gramenet, a tocar de l’escola Rosselló-Pòrcel, un dels bressols de la immersió. Les entitats que s’agrupen al  voltant de Somescola han fet una defensa aferrissada de la immersió “com un model d’èxit i garant de la igualtat i la cohesió social”.

La plataforma Somescola està formada per més de mig centenar d’entitats cíviques, culturals i de l’àmbit educatiu, com Òmnium Cultural, CIEMEN, Plataforma per la Llengua, la Fundació Bofill i el sindicat d’Ensenyament USTEC-STEC.